Iedereen heeft ze wel eens gezien. Je hebt er waarschijnlijk zelfs een keer of meerdere keren om gelachen. Bumperstickers zijn één van de populairste manieren voor mensen om via hun auto hun gedachten, overtuigingen, voorkeuren en antipathieën te uiten. Bumperstickers met grappige quotes zijn wellicht de meest gekochte bumperstickers. Iedereen weet immers wel dat het leven behoorlijk stressvol kan zijn. Veel automobilisten denken daarom dat een grappige bumpersticker de stress die tijdens het spitsuur wordt veroorzaakt, kan verlichten. Specifieke symbolen en spreukenVolgens een onderzoek van het autoverhuurbedrijf Budget zijn inspirerende (geloof of symbolen voor vrede) bumperstickers het geliefdst. Daarnaast zijn bepaalde quotes (zoals ‘ik ga vissen’ of ‘ik ruil mijn vrouw tegen jouw boot’) ook populair. Dit geldt ook voor de bekende ‘baby aan boord’ of andere familie spreuken. Veel auto eigenaren houden per slot van rekening van hun familie en beschouwen het als een grote trots. Een Apple logo sticker is ook een veel voorkomend verschijnsel. Het is om te tonen dat de eigenaar van de Apple familie lid is. Je kunt in dit geval ook aan een trotse Nederlander met een sticker van de Nederlandse vlag denken. Showen van hobbies en politieke uitlatingenVolgens een enquête van een Amerikaanse verzekeraar zijn de populairste bumperstickers aan sport, fitness of hobbies gerelateerd. Stickers met betrekking tot politiek zijn daarna het populairst. Vrouwen hebben volgens dit onderzoek ook eerder een bumpersticker op hun auto dan mannen. Al deze bumperstickers kunnen zo het levensverhaal van een persoon of de geschiedenis en activiteiten van een familie weergeven. Commerciële marketingboodschappenEn als je als zzp’er of ondernemer een reden nodig hebt om reclame voor jouw bedrijf te maken, dan zijn autostickers op maat ook een ideale optie. Want gezien hun vermogen om jouw boodschap overal op de weg te verspreiden, kunnen ze een zeer effectieve aanvulling op een algehele marketingcampagne zijn. Er zijn veel goede redenen om bumperstickers te gebruiken om jouw bedrijf te promoten. Maar de drie belangrijkste redenen waarom autostickers er zijn om te blijven, zijn de exposure, de betaalbaarheid en de veelzijdigheid. Zolang er al auto’s bestaan!Autostickers bestaan trouwens al zo lang als dat er auto’s zijn. De eerste bumperstickers waren daarbij vooral bedoeld om toeristen aan te trekken. Men realiseerde zich echter al snel dat dit auto oppervlak ook voor andere doeleinden gebruikt kon worden.
Dus kunnen ze nu commercieel, religieus en politiek gericht zijn. Of ter ondersteuning van verschillende sportteams en andere organisaties functioneren. Ontvang ook meer aandacht met jouw eigen bumpersticker. Weet jij al voor welke leuke sticker jij wilt gaan?
|
Waarom bepaalde stickers populair zijn onder automobilisten
