Alles over het promoten van je Facebook evenement

Ondanks dat social media niet meer weg te denken is uit ons dagelijkse leven, maken lang niet alle ondernemers er optimaal gebruik van. Zo is het evenement promoten via Facebook een effectieve manier om veel mensen te bereiken. Zo zet je social media in als marketingtool. Je doelgroep bevindt zich tegenwoordig online, dus jij zou daar ook moeten zijn om met hen in contact te komen. Omdat alles steeds sneller gaat en mensen sneller verveeld raken online, is het belangrijk om je hierop voor te bereiden. Daarom gaan we je vertellen hoe het promoten van een evenement via Facebook werkt.

 

Een effectieve strategie bepalen

Bij het bepalen van een effectieve strategie voor een Facebookpromotie, moet je een aantal dingen in gedachten houden. Dagelijks krijgen Facebookgebruikers ontzettend veel informatie te zien en lang niet alles van wat er voorbijkomt wordt ook onthouden. Daarom moet je een manier zien te vinden om op te vallen en indruk te maken op je doelgroep. Een van de manieren om dat te doen, is door het idee te wekken dat hem om schaarste gaat. Zo vallen termen als ‘bijna uitverkocht’ en ‘nog een paar beschikbaar’ op en zorgen deze ervoor dat mensen eerder in actie komen. Ondanks de vele mogelijkheden in deze tijd, blijven mensen bang om iets te missen. Daarom is het creëren van schaarste een effectieve marketingtool.

 

Maak het persoonlijk

Ben jij het zoveelste bedrijf dat een commerciële advertentie via Facebook start? Dan is de kans groot dat jouw boodschap niet overkomt op de doelgroep. En dat is natuurlijk zonde. Probeer het daarom persoonlijk te maken. Krijgt iemand het idee dat het hier om een persoonlijke dienst of service gaat in plaats van om commerciële massareclame, dan schep je daarmee een band en wordt de kans groter dat je een nieuwe klant aan je weet te binden. Daarbij zegt een goed beeld vaak meer dan lange lappen tekst. Maak daarom gebruik van beeld dat jouw boodschap versterkt en zorg voor een persoonlijke touch.

 

Wat is het nut van promoten via Facebook?

De doelgroep die jij instelt bij het maken van een advertentie, staat niet vast. Dat wil zeggen dat deze veel groter kan worden wanneer jouw advertentie goed is opgebouwd. Een effectieve advertentie zorgt voor betrokkenheid van de doelgroep. En op het moment dat jouw doelgroep actie onderneemt (een like geven aan je advertentiebericht, op aanwezig staan bij het evenement of openbaar in gesprek gaat over jouw evenement) zien hun Facebookvrienden dat. Dat levert extra en vooral gratis promotie op. Wanneer het balletje eenmaal gaat rollen, hoef je haast niets meer zelf te doen. En dat zorgt er weer voor dat je minder budget hoeft uit te geven.

 

Over

You may also like...

Reacties gesloten.