Urenregistratie in Excel kan makkelijker

Veel startende bedrijven en zzp’ers gebruiken Excel om bij te houden hoe ze hun uren besteedden. Dit is omdat ze vaak al toegang hebben tot Excel en omdat Excel simpel is in gebruik om je uren bij te houden. Echter op lange termijn en als eenmaal je bedrijf begint met groeien dan wordt een Excel bestand vaak snel onoverzichtelijk. Je uren optellen in Excel is dus aantrekkelijk in het begin maar kan snel zorgen voor groeipijnen.

De nadelen

Een Excelbestand is niet erg flexibel dus het kan soms zijn dat je niet direct toegang hebt tot je Excelbestand dit kan ervoor zorgen dat je je uren pas aan het einde van de dag kunt gaan invoeren. Dit kan zorgen voor fouten bij het invoeren of met het herinneren van hoeveel uren je nou precies hebt gewerkt. Verder kan maar een persoon tegelijkertijd in een Excelbestand werken. Dus voor een bedrijf met meerdere medewerkers is het niet erg bruikbaar. Daarbovenop kan het zijn dat je Excel bestand niet voldoet aan de voorwaarden van de belastingdienst en je kunt grote kosten krijgen door een klein foutje te maken

Een beter alternatief

 

Een beter alternatief voor je uren bij te houden is een urenregistratie app zoals die van keeping. Hierbij kunnen je medewerkers flexibel aangeven wanneer en voor welk project ze aan het werk zijn en er wordt automatisch een overzicht gegenereerd. Dit is niet alleen uiterst flexibel aangezien zolang je medewerkers toegang tot een telefoon of computer hebben ze zo hun uren kunnen bijhouden. Je hoeft dus niet meer iemand in dienst te nemen om je Excelbestand bij te houden. Dit bespaart je niet alleen geld in die manier maar ook als je je uren moet opgeven aan de belastingdienst kun je je uren helemaal accuraat doorgeven.

Uren optellen in Excel is dus aantrekkelijk voor starters maar het gebruik van een echt urensysteem is veel beter.

https://keeping.nl/excel-urenregistratie

Over

You may also like...

Reacties gesloten.