Erikvenneman
Image default
Aanbiedingen

Don’t make ads, make TikToks

Don’t make ads, make TikToks

Toen in 2017 Musical.ly veranderde in TikTok wist de wereld niet hoe te reageren: waar Musical.ly een platform was waar liedjes op meegezongen, leek TikTok toch echt een stap naar een platform waar ook andere content op was. De kinderlijke doelgroep zette vraagtekens bij velen, maar al snel bewees TikTok zichzelf. Dit blijkt vandaag de dag: TikTok kent een gigantisch gebruikersaantal. Jij als bedrijf springt hier graag op in, want de combinatie van een jonge doelgroep en een visuele manier van adverteren is interessant voor iedereen. Hierbij luidt “Don’t make ads, make TikToks”, maar wat betekent dit precies?

 

De kracht van TikTok

Om deze vraag te beantwoorden, focussen we ons op wat TikTok een succesvol platform maakt. Wie TikTok opent, merkt het gelijk: het aantal type video’s dat je te zien krijgt, is gigantisch. De drempel is dus erg laag: waar je op TikTok kunt slagen met een hoog budget, is de kans ook aanwezig dat je minder views pakt dan iemand die slechts diens telefoon gebruikt. Dit is gelijk wat ervoor zorgt dat TikTok zo’n succes is: iedereen kan iets leuks maken en ook iedereen kan er viraal mee gaan. Geen platform kent zo’n hoog slagingspercentage!

 

Welke advertenties werken?

Het fijne voor bedrijven op TikTok adverteren is dat in eerste instantie je advertentie wordt vertoond als een normale TikTok. Pas na een paar seconde krijgen kijkers te zien dat het om een advertentie gaat: lukt het jou om in deze eerste seconden de kijker al te overtuigen, dan wordt je advertentie waarschijnlijk afgekeken. Om dit te laten slagen, is het dus essentieel dat jouw advertentie perfect in het jasje van TikTok past. 

Natuurlijk is het te allen tijde belangrijk dat jij niets plaatst op TikTok dat niet volledig bij jouw bedrijf past, maar denk er wel over na dat je ook eens wat geks mag doen. Een goede manier om dit te proberen is door in te springen op een trend. Niet alleen is dit een mooie wijze om te laten zien dat je weet wat er speelt, je zorgt er ook nog voor dat je zo maar eens viraal zou kunnen gaan. Zien we jouw bedrijf binnenkort dansen, of hou je het bij een onschuldige kantoortour?

 

Begin direct!

Wil jij hulp met het maken van de gaafste TikToks, neem dan eens een kijkje op traffictoday.nl! Deze specialisten helpen je graag.

https://www.traffictoday.nl/